- Publicitate -
- Publicitate -

Pentru cititorii Smart City Magazine, vă rugăm să ne prezentați pe larg conceptul Dare to Dream.

Acest proiect este o creație a mea, un design pe care l-am finalizat la sfârșitul anului trecut. Proiectul are la bază un super yacht de 140 de metri, care are capabilitatea de a transporta și un dirijabil. Ideea proiectului este de a readuce în folosință dirijabilele, și pentru a le folosi ca și mijloc de transport aerian luxos, calm, elegant, aceleași sentimente care sunt date de yachturi, doar că în aer. Dirijabilele nu sunt o idee nouă, deoarece cu aproape 100 de ani în urmă oamenii puteau traversa Atlanticul în această manieră luxoasă și elegantă, dar utilizarea lor a încetat de multă vreme. Deoarece tehnologiile au avansat, consider că este momentul de a le aduce înapoi la viată. Yachtul este gândit, bineînțeles să aibă toate facilitățile unui super yacht la bord, și în același timp, și zepelinul la rândul lui să ofere câteva camere de oaspeți, un salon etc., pentru ca în calatoriile sale, independent de yachtul principal, să ofere condiții cât mai bune oaspeților. Întreg ansamblu este gândit a fi cât mai ecologic, însuși zepelinul fiind proiectat să fie acoperit într-o mare parte cu panouri solare.

S-a scris în presa internațională despre faptul că acest concept ar putea revoluționa modul în care oamenii vor călători în viitor. Care poate fi orizontul de timp pentru punerea în practică al unui astfel de concept?

Nu poți ști cu exactitate la ceea ce s-au referit dânșii când au scris acest lucru, dar intenția mea a fost de a reda acest mod de a călători potențialilor posibil viitori proprietari ai acestui yacht, și de ce nu, în viitor și altor oameni dacă acest concept ar fi utilizat pe o scară mai largă. Cu siguranță, o utilizare pe scară largă a zeppelinelor ar revoluționa modul în care oamenii ar privi călătoriile, deoarece un nou mod de a călători ar fi disponibil pentru a fi luat în considerare.

Design sau funcționalitate? Dare to Dream pare să le îmbine cu succes pe amândouă.

Cu siguranță este design plus fascinația oamenilor pentru dirijabile. Doar așa se poate explica succesul pe care l-a avut acest concept în lumea vitruală, așadar oameni normali care nu au neaparat o legătură cu industria yachting-ului. Oamenilor le-a plăcut pur și simplul acest design. Fără dar și poate, și celor din industria yachting-ului le-a plăcut deoarece a fost publicat în mai toate revistele importante de yachting din lume.

Succesul extraordinar, precum și mediatizarea imediată vă schimbă planurile, în sensul unei apropieri și mai mari față de design-ul pentru iahturi?

Eu am desenat și proiectat de când mă știu și bineînțeles voi continua să fac acest lucru. Eu și în slujba mea de zi cu zi tot cu yachturi si superyachturi lucrez, dar bineînțels că nu mi-ar displace să ma concentrez pe viitor doar pe partea de design. Pentru moment, îmbin slujba cu pasiunea mea, și sunt nemaipomenit de fericit că ambele au de a face cu yachturile.

Am citit că ați organizat expoziții de pictură la Monaco. Credeți că veți organiza astfel de expoziții și în România?

Da, am organizat în ultimii ani expozitii la Monaco și pe Coasta de Azur. Nu am vreo expoziție planificată în România dar aș veni cu plăcere dacă aș avea ocazia. Care este viziunea Dvs. despre România 2020 și orașele inteligente? Aș dori ca România anului 2020 să fie o țară în care oamenii sunt absolut egali și liberi, trăind într-o cât mai bună armonie cu natura și ei înșiși, toate acestea fiind susținute de progresele tehnologice care trebuie să servească acestor idealuri.

 

Interviu realizat de:
Bogdan Paraschiv
Event Manager ARSCM
b.paraschiv@romaniansmartcity.ro

 

 

- Publicitate -