Sisteme de transport adaptate la noua normalitate. Pandemia transformă infrastructura orașelor

0
173
Transport adaptat la noua normalitate
Transport adaptat la noua normalitate. Pandemia transformă infrastructura orașelor

Noul coronavirus și răspândirea accelerată a acestuia a adus numeroase schimbări la nivelul întregii lumi. În procesul de încercare de a răspunde cu succes pandemiei declanșate, orașele au început să găsească soluții utile, imediate și cu eficiență sporită, dintr-o perspectivă nouă, precum transport adaptat la noua normalitate. Una dintre provocările căreia trebuie să facă față orașele inteligente este suprapopularea unităților medicale și conturarea unor strategii pe perioadă delimitată care să răspundă acestei nevoi presante! 

Sisteme de transport adaptate noului coronavirus 

Una dintre verigile esențiale ale ecosistemelor smart city o constituie sistemele de transport inteligent.nPandemia actuală atrage atenția asupra necesității imediate de modernizare sistemelor de transport și transformarea lor în sisteme inteligente (acolo unde este cazul), care se bazează pe digitalizare și conectivitate ( pentru a limita contactul indivizilor cu diferite suprafețe și apropierea de alte persoane). 

La nivelul SUA, cererea pentru locuri de parcare a scăzut cu 90% de la jumătatea lunii Martie, conform datelor oferite de SpotHero. Acest procent înregistrat are impact și asupra aeroporturilor și a spațiilor rezidențiale private. Din cauza nivelului scăzut de trafic rutier, zonele de parcare au fost regândite de antreprenori pentru a servi eforturilor de combatere a pandemiei. Un medic de familie din Hermitage, Pennsylvania, a transformat parcarea sa de la birou într-o unitate de îngrijire a pacienților și a început să primească pacienții care doreau o consultație în parcarea respectivă.

Inițiativa Străzi Deschise (Open Street Initiative)

În epoca distanțării sociale, modalitatea de transport a oamenilor a suferit modificări, începând să fie din ce în ce mai accentuate moduri alternative de transport precum mersul pe bicicletă sau pe jos, ambele favorizând distanțarea socială. 

Populus, un start-up care ajută orașele inteligente să-și dezvolte componenta de mobilitate pe viitor, a lansat Inițiativa Străzi Deschise pentru a sprijini orașele și agențiile publice să creeze și să pună în aplicare noi strategii privind străzile orașelor. Printre acestea se numără închiderea unor drumuri specifice sau transformarea unor străzi în „străzi lente”, care prioritizează pietonii și bicicliștii. Folosind platforma Populus, orașele accesează date de la furnizori și prestatori de servicii de transport cu bicicleta sau scuterul, precum Spin, Bird sau Uber. Astfel, cei responsabili de planificarea transportului sunt capabili să creeze și să comunice politici de mobilitate urbană bazate pe date, care să asigure utilizarea mai sigură a trotuarelor, a bordurilor și a străzilor.

Reconfigurarea străzilor orașelor inteligente

Totodată, multe orașe din întreaga lume, precum orașele Oakland, Brookline și Minneapolis din SUA au adoptat modelul străzilor deschise care pun pe primul loc bicicliștii și pietonii, pe anumite porțiuni și segmente ale drumurilor respective. O inițiativă asemănătoare celei menționate anterior este Programul Oakland Slow Streets, care presupune închiderea, în cele din urmă, a aproximativ 119 km de străzi din orașul Oakland pentru circulația cu motorul. Alte orașe au închis străzi pentru construcții, astfel încât să accelereze realizarea îmbunătățirilor pentru transportul public. 

Nu în ultimul rând, în Bogota, capitala Columbiei, autoritățile au anunțat că deschid 76 de km de piste de biciclete temporare, pentru a reduce aglomerația în transportul public și pentru a preveni răspândirea coronavirusului, dar și pentru a îmbunătăți calitatea aerului.  Această acțiune va extinde cei 550 de km de piste de biciclete deja existenți. De asemenea, 22 de km din cei 76 noi au fost realizați „peste noapte”, prin reconfigurarea benzilor auto.