Smart Mobility în România – STUDIU ARSC

0
118
smart mobility
smart mobility

Smart Mobility – STUDIU ARSC          Numărul mașinilor electrice – full sau hibrid – din București, în creștere

„Iniţiativa europeană automobile verzi” promovată de Uniunea Europeană, are drept scop coordonarea eforturilor şi implementarea unor acţiuni comune pentru a stimula verticala Smart Mobility și dezvoltarea unor noi generaţii de mijloace de transport (automobile, autobuze, trailere), reducerea cu 60% a emisiilor de gaze până în anul 2050, noi sisteme de propulsie şi combustibili, asigurarea de noi locuri de muncă la producători şi servicii.

Cum se compară o mașină electrică standard cu un vehicul pe benzină sau diesel?
Sunt 100% curate când vine vorba de emisiile de seră?

Nicio mașină nu va fi vreodată 100% curată pentru mediu. Apariția mașinii electrice nu schimbă asta. Dar dacă folosim o mașină, una electrică este alegerea mai bună pentru mediu.

Totuși, utilizarea transportului public sau pur și simplu mersul pe jos, sau mersul cu bicicleta la locul de muncă, vor fi întotdeauna mult mai bune pentru mediu. O mașină este tot o mașină, iar înlocuirea acesteia cu alt tip de mașină nu va rezolva probleme de transport precum aglomerația.

Motoare electrice sau nu?
Motoarele electrice sunt pur și simplu mai eficiente decât motoarele cu combustie, astfel încât o cantitate mai mare de energie introdusă în baterie ajunge să fie utilizată pentru a conduce mașina. Mai ales în oraș, vehiculele electrice pierd mai puțină energie.
De asemenea, nu există emisii de poluanți atmosferici, cum ar fi oxizii și particulele de azot. Mai obținem particule din frânare și din uzura anvelopelor, dar, în general, există mai puțin decât de la o mașină pe benzină sau diesel.
Vehiculele electrice pot reduce și zgomotul, în special la viteze mai mici, sunt mai puțin zgomotoase decât mașinile convenționale.

Calitatea aerului
În ceea ce privește sănătatea, principalul beneficiu este legat de calitatea aerului. Va exista, în continuare o anumită poluare a aerului din energia electrică, dar acest lucru provine, de obicei, din stații electrice care ar putea avea filtre de poluare mai bune decât într-o mașină convențională.

Automobile electrice în București

Încet-încet, autoturismele ecologice își fac loc și prin traficul din București. Observăm cum, de la an la an, numărul autoturismelor electrice înscrise în București și în orașele din România este în creștere. Doar în București, în ultimii 2 ani, s-au înscris peste 3.000 de autovehicule full electrice și hibrid.

Smart City Magazine lucrează la studiul Smart Mobility în România și a obținut următoarele date la nivelul capitalei.

În sectoarele 1, 2, 4 și 5, în anul 2018, s-au înscris 246 de autovehicule full electrice.

Numărul acestora s-a dublat în anul 2019, 490 de autovehicule full electrice fiind înscrise în cele 4 sectoare prezentate mai jos.

Datele furnizate de Primăria Sectorului 1 prin Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, arată că:
– numărul autovehicule electrice înregistrate în anul 2018 este 138.
– numărul autovehicule electrice înregistrate în anul 2019 este dublu, respectiv 277 unități.

Datele furnizate de Primăria Sectorului 2 prin Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale, arată că:
La nivelul anului 2018 în evidențele Sectorului 2 figurau declarate mijloace de transport:

Aparținând persoanelor fizice
– 15 mijloace de transport electrice
– 190 mijloace de transport hibrid
și
Aparținând persoanelor juridice
– 41 mijloace de transport electrice
– 188 mijloace de transport hibrid
La nivelul anului 2019 în evidențele Sectorului 2 figurează declarate mijloace de transport
– Aparținând persoanelor fizice
– 38 mijloace de transport electrice
– 307 mijloace de transport hibrid
– Aparținând persoanelor juridice
– 131 mijloace de transport electrice
– 364 mijloace de transport hibrid

De departe cele mai multe mijloace de transport hibrid din datele analizate se regăsesc în sectorul 4, cu o dublare a numărului de unități existente față de nivelul anului trecut,
iar cifrele se pot modifica, analiza fiind până în luna noiembrie 2019.

Datele oferite de Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 4, arată că:
– în anul 2018 au fost înregistrate 334 mijloace de transport hibride și 30 de autoturisme electrice;
– în anul 2019 au fost înregistrate 607 mijloace de transport hibride și 19 de autoturisme electrice.

Nici Sectorul 5 al capitalei nu este unul lipsit de automobile electrice și hibrid, fiind înregistrat un număr de unități aproape identic cu cel al anului trecut.
Datele oferite de Direcția Generală de Impozite și Taxe Locale a Sectorului 5 indică faptul că:
-în anul 2018 au fost înregistrate 22 de mijloace de transport full electrice și 262 hibride;
-în anul 2019 au fost înregistrate 24 de mijloace de transport full electrice și 245 hibride.