Laboratoarele HRL: În curând, vom putea să învățăm ca în Matrix

21
laboratoarele HRL

Laboratoarele HRL: În curând, vom putea să învățăm ca în Matrix, instantaneu

Laboratoarele HRL continuă cercetările tehnologice care au început la Hughes Research Laboratories, înființate de Howard Hughes în 1948. HRL Laboratories a fost organizată ca societate cu răspundere limitată (LLC) în 17
decembrie 1997 și a obținut primul brevet în 12 septembrie 2000. Cu peste 1100 de brevete până în 2019, talentatul grup de cercetători continuă îndelungata tradiție a excelenței tehnice și a inovației.

În 1984, Centrul de Inteligență Artificială al Hughes Labs a generat software pentru vehiculul autonom al Agenției de Proiecte Avansate de Apărare, care a demonstrat prima navigație autonomă cross-country. HRL rămâne un lider în domeniul calculelor și comunicațiilor robuste. Astăzi, cercetătorii explorează noi paradigme pentru dezvoltarea de sisteme complexe și inteligente de calcul, detecție de obiecte, comunicații și rețele.
Cercetătorii din laboratoarele cu sediul în California, au dezvoltat un stimulator care “hrănește” creierul uman cu informații, pentru a-l ajuta să învețe mai repede. Informațiile furnizate creierului uman prin intermediul stimulatorului ajută la dezvoltarea de noi abilități, mult mai rapid decât ar învăța în mod normal. Aceștia sunt primii pași în dezvoltarea unui software care va face posibilă învățarea în mod instantaneu.

Cercetătorii au pornit de la clasicul film, Matrix, unde protagonistul Neo este capabil să învețe kung-fu în doar câteva secunde, imediat ce materialul cu arte marțiale este încărcat prin intermediul unui stimulator în creierul său. Ei au găsit o cale de a amplifica învățarea, însă la o scară mai mică decât cea din film. Au studiat semnalele electrice din creierul unui pilot și apoi au introdus datele colectate la subiecții începători, în timp ce aceștia învățau să piloteze un avion într-un stimulator de zbor real. Studiul publicat în revista Frontiers, la secțiunea Human Neuroscience, a descoperit că subiecții care au luat parte la acest test și-au îmbunătățit abilitățile de pilotare și au învățat cu 33% mai repede decât ceilalți.

Dr. Matthew Phillips explică: “Este un sistem de stimulare a creierului, primul de acest fel de până acum. Sună Sci-Fi, dar există o bază științifică solidă în dezvoltarea acestui sistem.
Am ales pilotarea unei aeronave deoarece această activitate necesită o sinergie atât a performanțelor cognitive, cât și a celor motorii.
Când înveți ceva, creierul tău se schimbă fizic. Conexiunile sunt făcute și consolidate într-un proces numit neuro-plasticitate. Metoda în sine este foarte veche. Vechii egipteni, în urmă cu 4 000 de ani, foloseau țipari electrici pentru stimularea și reducerea durerii”.

Dr. Matthews consideră că stimularea creierului ar putea fi pusă în aplicare în activități precum învățarea limbilor străine și învățarea de a conduce.
Sistemul alimentează cu informații exact acele regiuni ale creierului care sunt responsabile cu învățarea.
Investigarea științifică riguroasă a acestor metode a început în anii 2000. Această cercetare reprezintă baza viitoarelor sisteme pentru a putea realiza o stimulare personalizată și eficientă în viitor.
Acest stimulator îi va oferi creierului uman noi abilități, care îl vor ajuta să îndeplinească o sarcină mult mai rapid și eficient. Stimularea creierului este o modalitate eficientă de îmbunătățire a procesului de învățare.