Până la începutul pandemiei eram obișnuiți cu un singur mod de lucru, cu mici variații: de la sediul companiei plus câteva zile de work from home, pentru cei care aveau și opțiunea aceasta la job. Fast forward după mai bine de un an de pandemie, lucrurile stau cu totul altfel: o mare parte dintre angajați lucrează doar de acasă și acest lucru nu arată că se va schimba prea curând.

 

Lucrul de acasă

Nu mai este o noutate pe piață, iar munca de la birou nici atât, e o reminiscență din epoca industrială când s-a făcut trecerea de la plata pe rezultate la plata pe ora lucrată.

Inovația în domeniu este adusă de varianta flexibilă în care angajatul are libertatea să lucreze de oriunde, componenta importantă fiind productivitatea angajatului și nu numărul de ore pontat. Acest loc poate să fie clasicul sediu al companiei, o dată pe săptămână, când se reunește toată echipa pentru un update săptămânal.

La fel de bine, angajații pot opta să lucreze de acasă o dată sau de două ori pe săptămână pentru a-și finaliza task-urile zilnice care nu necesită întâlniri cu echipa.

Posibilitatea de lucru

Adevărata flexibilitate este dată de posibilitatea de a lucra și din alte spații (hub-uri de co-working, cafenele special amenajate sau business lounge-uri de hoteluri) de oricâte ori simte nevoia să se rupă de rutină, să socializeze cu alți oameni și să schimbe mediul, lucrând din cele mai cool spații din oraș.

Spațiile flexibile

Sunt spații comune în care pot lucra angajați din companii diferite, populate în mod tradițional de freelanceri și antreprenori, care însă în timpul pandemiei au reprezentat o oază de productivitate și pentru angajații clasici ai corporațiilor care aveau nevoie să evadeze din rutina lucrului de acasă.

Sunt hub-uri cu toate dotările necesare și o atmosferă plăcută, în care îți regăsești creativitatea pusă la încercare în toate lunile în care ai lucrat exclusiv de acasă și în care poți socializa cu alți oameni, fie colegi cu care te întâlnești în același loc sau oameni noi, din industrii diferite.

Flexibilizarea spațiilor de lucru

Nu este doar o tendință din alte țări care nu ne afectează local, ci este un trend cu efecte vizibile și imediate pe piața locală. BCR tocmai și-a vândut unul din cele mai importante sedii din Capitală, care va fi transformat într-un spațiu de coworking până în 2024.

Alți jucători mari globali iau în calcul transformarea sediului lor într-un spațiu flexibil, permițând angajaților să lucreze de oriunde au nevoie: de acasă, de la birou, din alte spații. Chiar și din altă țară, cu toate complicațiile fiscale care decurg de aici.

Pentru angajat un mod de lucru flexibil este cea mai bună variantă: poți lucra aproape de casă, când vrei să te concentrezi la un proiect, fără să pierzi timp în trafic, sau dintr-un spațiu de co-working sau cafenea centrală, când simți nevoia de comunitate și socializare.

Mai mult chiar, poți pleca de joi vineri într-un workation sau chiar într-un business trip în alt oraș sau altă țară și să lucrezi de acolo dintr-un hub de coworking.

Libertatea pe care ți-o oferă angajatorul – aceea de a lucra de oriunde – înseamnă un singur lucru: că are încredere în tine că lucrezi la fel de bine, indiferent de locul în care o faci. E o încredere care îmbogățește relația angajat-angajator și e o etapă de maturizare pentru ambii. În definitiv, știm cu toții că cei care muncesc cu rezultate proaste, o fac indiferent dacă sunt controlați la birou sau dacă lucrează de acasă.

Pluria ajută companiile să facă un upgrade la modul actual de lucru, dându-le acces angajaților la cea mai mare rețea din România de spații flexibile: spații de coworking, cafenele, lounge-uri de hoteluri în care se pot rezerva atât birouri individuale, cât și săli de ședințe și birouri private.

Practic, pe lângă lucrul de acasă sau din biroul companiei, ai la dispoziție și o rețea complementară de spații de lucru pe care o poți accesa cu un simplu tap în telefonul mobil.

Pentru companii

Serviciul este disponibil on-demand sau printr-un abonament lunar, fără obligații contractuale de lungă durată, astfel încât angajatorii să beneficieze de flexibilitate în folosirea serviciului.

Punem la dispoziția companiilor o platformă de administrare prin care au vizibilitate asupra distribuirii forței de muncă și prin care își pot vedea facturile sau pot adăuga utilizatori noi.

Rețeaua este cea mai mare din România, cu peste 100 de spații în cele mai mari orașe din țară (București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Oradea, Sibiu, Târgu-Mureș, Constanța, Galați), dar și cu prezență internațională în Spania, în Madrid și în Barcelona.

Un utilizator care nu are acces la serviciu, poate descărca aplicația din Google Play sau App Store. Ne poate lăsa datele de contact chiar acolo, astfel încât să poată folosi serviciul imediat ce avem contract cu angajatorul său.